Μετά το Δήμο Διονύσου και ο Δήμος Ωρωπού διαμαρτύρεται για την υποβάθμιση της προαστιακής γραμμής Αθηνών-Χαλκίδας

Ακολουθεί το υπ’ αριθμ.19/04-12-2019 πρακτικό συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ωρωπού, με το οποίο εγκρίθηκε ομόφωνα ψήφισμα κατά των ενεργειών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ. Επίσης δείτε ΕΔΩ προηγούμενο δημοσίευμα αναφορικά με τις ενέργειες του Δήμου Διονύσου

“Αριθμός Απόφασης 192/2019
Θέμα: «Λήψη απόφασης για την έκδοση «Ψηφίσματος Διαμαρτυρίας» από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ωρωπού για την «Υποβάθμιση της προαστιακής γραμμής Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα», λόγω έργων διαρκείας μεγαλύτερης των τριών ετών, με «Πιθανή εκδοχή την κατάργησή της» και «τη μη τήρηση των προβλεπόμενων 18 δρομολογίων», που προβλέπονται από τη σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Στο Μαρκόπουλο Ωρωπού και στο Πνευματικό Κέντρο της Δημοτικής Κοινότητας Μαρκοπούλου Ωρωπού σήμερα την 4η Δεκεμβρίου 2019, ημέρα Τετάρτη και ώρα 19:00 συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ωρωπού ύστερα από την αριθμ. πρωτ.33243/29-11-2019 έγγραφη πρόσκληση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γεώργιου Αρμυριώτη, η οποία επιδόθηκε και δημοσιεύθηκε νόμιμα σύμφωνα με τις διατάξεις άρθρου 74 του Ν.4555/2018, παρόντος & του Δημάρχου κ. Γεωργίου Γιασημάκη.
Μετά τη διαπίστωση ότι υπάρχει η νόμιμη απαρτία του Δημοτικού Συμβουλίου αφού επί συνόλου σαράντα ενός (41) Δημοτικών Συμβούλων είναι παρόντες τριάντα έξι (36) κατά τη σειρά της ανακηρύξεώς τους, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 601/2019 Απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών ήτοι:

ΠΑΡΟΝΤΕΣ:1-Δημητρίου Επαμεινώνδας, 2- Ηλιάσκος Ευάγγελος,3- Χατζηιωάννου Άγγελος,
4- Λίτσας Κωνσταντίνος,5- Κανελλόπουλος Ιωάννης,6- Λούπης Νικόλαος,7- Γαζβινιάν
Ανδρέας,8- Αρμυριώτης Γεώργιος,9- Ντάσης Μιχαήλ,10- Τζεβελέκος Νικόλαος,
11- Παπαγιάννης Γεώργιος,12- Δέδες Πέτρος,13- Σαμπάνης Δημήτριος,14- Κιούσσης
Παναγιώτης,15- Δήμας Ιωάννης,16- Τρομπούκης Χρήστος,17- Βασιλάκου Μαρία,18- Ρούσσης Θωμάς,19- Βελτανιώτης Δημήτριος,20- Τζεβελέκος Δημήτριος,21- Κούτσουρη Νεράτζω,
22- Πέππας Παναγιώτης,23- Δάβρης Στέφανος,24- Πούλος Γεώργιος,25- Θεοδώρου Ανδρέας,
26- Μαντάς Γεώργιος,27- Σιδέρης Χρήστος,28- Μονιάκης Ιωάννης,29- Σαμπάνης Χρήστος,
30- Ανυφαντής Κωνσταντίνος,31- Χρυσούλας Φώτιος,32- Μίχας Χρήστος,33- Μπίλιρης Βασίλειος,34- Δέδες Αναστάσιος,35- Χασιώτης Μιχαήλ,36- Γεωργόπουλος Βασίλειος.
ΑΠΟΝΤΕΣ:1- Τόλιας Μιχαήλ, 2-Καυκόπουλος Σπυρίδων(δικαιολογημένα απών),3- Σωτήρχου-Τοτόμη Δήμητρα,4- Λέκκας Ανδρέας,5- Καμπιώτης Διονύσιος(δικαιολογημένα απών), Δημοτικοί Σύμβουλοι που αν και νόμιμα κλήθηκαν δεν προσήλθαν.
Παρόντες Πρόεδροι Τοπικών Συμβουλίων: 1- Ντάση Μαρία(Καπανδριτίου),2- Αρμυριώτης Δημήτριος (Μαρκοπούλου),3- Λιθαδιώτης Γεώργιος (Χαλκουτσίου),4-Ρόδης Λάμπρος (Ωρωπού),5-Δεληγιάννης Γεώργιος(Νέων Παλατίων),6-Χορμοβίτης Δημήτριος(Καλάμου).

Στη συνεδρίαση παραβρέθηκε η υπάλληλος του Δήμου Μαρία Μαναβέλη για την τήρηση των πρακτικών του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης και πρότεινε στο Σώμα να εισαχθεί προς συζήτηση εκτός ημερήσιας διάταξης το παρακάτω θέμα: «Λήψη απόφασης για την έκδοση «Ψηφίσματος Διαμαρτυρίας» από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Ωρωπού για την «Υποβάθμιση της προαστιακής γραμμής Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα», λόγω έργων διαρκείας μεγαλύτερης των τριών ετών, με «Πιθανή εκδοχή την κατάργησή της» και «τη μη τήρηση των προβλεπόμενων 18 δρομολογίων», που προβλέπονται από τη σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη του τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ .7 του Ν.3852/2010,όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με την παρ.7 του άρθρου 74 του Ν. 4555/2018, ομόφωνα χαρακτήρισε το θέμα ως κατεπείγον και συζητητέο κατά την παρούσα συνεδρίασή του.Κατόπιν ο Πρόεδρος έδωσε τον λόγο στον Αντιδήμαρχο Tεχνικών Υπηρεσιών κ. Ηλιάσκο Ευάγγελο, ο οποίος έκανε την παρακάτω εισήγηση:Από την 1/11/2019, με δελτίο τύπου1 της ανώνυμης εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ εταιρείας Ιταλικών συμφερόντων του ομίλου της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), ανακοινώθηκε «η αλλαγή του τερματικού σταθμού της προαστιακής γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα και τα δρομολόγια από και προς Χαλκίδα θα τερματίζουν και θα εκκινούν στο σταθμό των Αγίων Αναργύρων» .

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι δημότες Ωρωπού που χρησιμοποιούν την προαστιακή γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα σε καθημερινή βάση για να μεταβούν στην εργασία τους, οι μαθητές – φοιτητές στις σχολές τους και πολλοί πολίτες για να ανταποκριθούν σε διάφορες υποχρεώσεις στους, έχουν υποστεί απίστευτη ταλαιπωρία αλλά και σοβαρή επιπλέων οικονομική επιβάρυνση από τις συχνές καθυστερήσεις των δρομολογίων λόγω μετεπιβίβασης και έλλειψης συγχρονισμού των ανταποκρίσεων.

Για το λόγο αυτό προτείνω το Δημοτικό Συμβούλιο Ωρωπού να εκδόσει το παρακάτω Ψήφιμα Διαμαρτυρίας το οποίο να επιδοθεί στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο Υπουργείο Οικονομικών και στην ΟΣΕ Α.Ε.

«Η απόφαση της ανώνυμης εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ για η αλλαγή του τερματικού σταθμού της προαστιακής γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα πάρθηκε με προχειρότητα χωρίς να ληφθεί υπόψη η μεγάλη επιβάρυνση που θα έχει στους πολίτες, έχοντας πιθανότατα λάβει λανθασμένες εκτιμήσεις, από τον διαχειριστή των σιδηροδρομικών γραμμών και υποδομών, την Ο.Σ.Ε. Α.Ε.

Αυτό άλλωστε φαίνεται από το έγγραφο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προς τον Ο.Σ.Ε. και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ημερομηνία, 8/11/2019 και αριθμό πρωτόκολλου 33764/19/Δ2, με το οποίο ζητάει να ανασταλεί ο περιορισμός λόγω επάρκειας της χωρητικότητας της γραμμής και να επανεξετάσει τα δρομολόγια με τερματικό σταθμό τον Σ.Σ. Αθήνα, «διαφορετικά θα διακόψει όλα τα δρομολόγια της προαστιακής γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα».

Στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται επίσης ότι: α) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί από μόνη της να επιλύσει ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα, το οποίο πρακτικά της επιβλήθηκε ως αναγκαίο (στο πλαίσιο του έργου για την υπογειοποίηση του τμήματος Αγ. Ανάργυροι – Αθήνα), ενώ ποτέ δεν της ζητήθηκε να εκφράσει τη γνώμη της, σε ένα θέμα το οποίο την αφορά άμεσα και δυσχεραίνει τη λειτουργία της, σε μεγάλο βαθμό, β) η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αναλάβει ευθύνες οι οποίες δεν της αναλογούν, σε ότι αναφορά την ασφάλεια των επιβατών στους χώρους των Σιδηροδρομικών Σταθμών, η διαχείριση των οποίων είναι αποκλειστική ευθύνη του Διαχειριστή της Υποδομής.

Ο Διαχειριστής της Υποδομής όμως, το Ελληνικό Δημόσιο και ο ΟΣΕ δηλαδή, δεν έκαναν τίποτα από τα παραπάνω για να «αποφύγουν την απίστευτη ταλαιπωρία και την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών».
Στην συνέχεια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με νέο δελτίο τύπου2 στις 12/11/2019, παραδέχεται ότι υπάρχει πρόβλημα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τροποποιεί τα δύο πρώτα πρωινά ζευγάρια δρομολογίων από και προς την Αθήνα, με τερματικό σταθμό τον Σ.Σ. Αθηνών. Όμως παρά την παραδοχή του μεγάλου προβλήματος στην εξυπηρέτηση των Πολιτών, δεν έχει τροποποιήσει τα υπόλοιπα ζεύγη δρομολογίων βάζοντας τους Δημότες μας αλλά και όλο το Επιβατικό Κοινό της γραμμής σε τραγική ταλαιπωρία.

Παράλληλα από τον Ιούνιο του 2016 που υπογράφτηκε η σύμβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με το Ελληνικό Δημόσιο, καταστρατηγείται η σύμβαση καθώς δεν γίνονται τα 18 δρομολόγια ημερησίως όπως προβλεπόταν, αντίθετα τα δρομολόγια ανέρχονται σε μόλις 12 ημερησίως (κατά μέσο όρο) και 10 τα Σαββατοκύριακα/Αργίες. Τους καλοκαιρινούς μήνες δε, μειώνονται στα 8 ημερησίως με την επίκληση υπηρεσιακών αναγκών, πάλι μόνο για την προαστιακή γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα.

Η γραμμή Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα που από το 1904 εξυπηρετεί τους κατοίκους της Βορειανατολικής Αττικής, Βοιωτίας και Χαλκίδας καθώς επίσης και ένα ιδιαίτερα μεγάλο πληθυσμιακά κομμάτι του Δήμου Ωρωπού (σχεδόν όλα τα Δημοτικά του Διαμερίσματα) με τους σταθμούς σε Αφίδνες, Μαλακάσα (Σφενδάλη) και Αυλώνα, υποβαθμίζεται κατάφωρα αντί να αναβαθμιστεί, όπως είχε ανακοινωθεί πριν μερικά χρόνια μαζί με την γραμμή Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο – Αθήνα.

Θέλουμε εδώ να σας υπενθυμίσουμε ότι ο Δήμος Ωρωπού από το 2009, έχει υποστεί την «κατάφορη αδικία της επιβολής των Διοδίων από την Ιδιωτική Εταιρεία Νέα Οδό», με έξι Πλευρικούς σταθμούς διοδίων και έναν Κεντρικό στις Αφίδνες. Όλα μέσα στα Διοικητικά του Όρια, με τεράστια οικονομική επιβάρυνση στους Δημότες, Οικιστές και Επισκέπτες του και γενικότερα στην Οικονομία όλων των Δημοτικών Ενοτήτων, που είναι και οι περισσότερες από όλους τους Καλλικρατικούς Δήμους της Αττικής, Αυλώνας – Αφίδνες – Κάλαμος – Καπανδρίτι – Μαλακάσα – Μαρκόπουλο – Νέα παλάτια – Πολυδένδρι – Σκάλα Ωρωπού – Συκάμινο – Χαλκούτσι – Ωρωπός. Με ένα επικίνδυνο παράπλευρο οδικό δίκτυο για όσους δεν μπορούν να πληρώσουν το πανάκριβο αντίτιμο των διοδίων, που κατά τις ώρες αιχμής έχει σοβαρή κυκλοφοριακή συμφόρεση, με σοβαρά και πολλές φορές θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

Για ακόμα μία φορά, έρχεται σήμερα μία άλλη Ιδιωτική Εταιρεία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να επιβάλει και αυτή τους δικούς της όρους, εξυπηρετώντας αποκλειστικά και μόνο τα δικά της συμφέροντα, «Αγνοώντας τα Προβλήματα και την Οικονομία της Περιοχής μας και των Πολιτών της, μην Τηρώντας τους Όρους της Σύμβασής της με το Δημόσιο. «ΚΑΝΕΙΣ ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥΣ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ».

Οι Πολίτες μας και σύσσωμη η Δημοτική Αρχή, βρίσκονται σε απόγνωση αλλά συνάμα και οργή για την κατάφωρη αδικία που έχει υποστεί ο Τόπος μας, από την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο ιδιωτικών συμφερόντων και την μη τήρηση των υποχρεώσεων της Πολιτείας, σε βάρος όλων εμάς που έχουμε υποστεί την οικονομική κρίση που περνάει η Χώρα από το 2009 και ταυτόχρονα, βρισκόμαστε εκτεθειμένοι στις όποιες ανεξέλεγκτες κερδοφόρες ενέργειες των ιδιωτών, που κάνουν χρήση των Βασικών Υποδομών της Χώρας μας.
Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ, η ΕΞΑΘΛΙΩΣΗ, ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ και η ΚΟΡΟΪΔΙΑ, ξεπερνούν κάθε όριο για τον κόσμο του Ωρωπού.

Μετά από όλα τα παραπάνω, καλούμε τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Υπουργό Οικονομικών και την ΟΣΕ Α.Ε.
1) Να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση επαναφορά της εύρυθμης λειτουργίας της γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα, επαναφέροντας τον τερματικό σταθμών του Σ.Σ. Αθηνών.
2) Να αυξηθούν τα δρομολόγια της γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα σε 18 ημερησίως, όπως προβλέπει η σύμβαση που έχει υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με το Ελληνικό Δημόσιο.
3)Την άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και τον Υπουργό Οικονομικών αλλά και το Δ.Σ. της Ο.Σ.Ε. και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να λυθούν τα πολύ σοβαρά προβλήματα της λειτουργίας της γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα.

Στη συνέχεια ο Πρόεδρος κάλεσε το Δημοτικό Συμβούλιο να αποφασίσει σχετικά.
Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού έλαβε υπόψη του την εισήγηση του Αντιδημάρχου
κ. Ηλιάσκου , καθώς και τις διατάξεις του άρθρου 65 του Ν. 3852/2010 όπως τροποποιήθηκε
από το άρθρο 72 του Ν.4555/2019 «Αρμοδιότητες δημοτικού συμβουλίου»
Μετά από διαλογική συζήτηση, όπως αυτή κατεγράφη στα ταυτάριθμα απομαγνητοφωνημένα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου,

ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ
1-Εγκρίνει το ανωτέρω ψήφισμα για την Υποβάθμιση της προαστιακής γραμμής Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα», λόγω έργων διαρκείας μεγαλύτερης των τριών ετών.
2-Το ψήφισμα να κοινοποιηθεί στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στον Υπουργό Οικονομικών και την ΟΣΕ Α.Ε. με σκοπό :
1)Να προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την άμεση επαναφορά της εύρυθμης λειτουργίας της γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα, επαναφέροντας τον τερματικό σταθμών του Σ.Σ. Αθηνών.
2) Να αυξηθούν τα δρομολόγια της γραμμής Αθήνα – Χαλκίδα – Αθήνα σε 18 ημερησίως, όπως προβλέπει η σύμβαση που έχει υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. με το Ελληνικό Δημόσιο.
Αυτή η απόφαση πήρε αυξ. αριθμό 192/2019.

Αφού συντάχθηκε αυτό το πρακτικό υπογράφεται ως κατωτέρω:
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου                          Ο Γραμματέας
Αρμυριώτης Γεώργιος                                                      Δέδες Αναστάσιος
Ακριβές απόσπασμα
Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου
ΑΡΜΥΡΙΩΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”

Comments (0)
Add Comment