ΕΠΑΛ Διονύσου «ΖΗΝΩΝ»: Πρόγραμμα ρομποτικής με στόχο την αποφυγή τροχαίων ατυχημάτων αλλά και την οικονομία καυσίμου

Διαβάστε τα βασικά σημεία της πανέξυπνης και πρωτοποριακής πρότασης της Ομάδας RoboDIONics του Σχολείου, με τίτλο: «Έλεγχος Κίνησης με Αισθητήρα Υπερήχων», που παρουσιάστηκε πρόσφατα στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.

Όπως ήδη έχουμε δημοσιεύσει, στις 14 Μαρτίου 2019 η ομάδα εκπαιδευτικής ρομποτικής «RoboDIONics», του ΕΠΑΛ Διονύσου «ΖΗΝΩΝ», έκανε παρουσίαση του project με τίτλο: «Έλεγχος Κίνησης με Αισθητήρα Υπερήχων» στην Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής των Ελλήνων.

Παρέστησαν οι εκπαιδευτικοί:
Χατζηανδρέου Ελένη (Υποδιευθύντρια του Σχολείου), Παύλος Κουτρουμπάς (υπεύθυνος Πληροφορικής και Αυτοματισμού στο Project), Βενιέρης Γεώργιος (υπεύθυνος Μηχανολογίας στο Project).

Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί απάντησαν και στα ερωτήματα του ακροατηρίου.

Την εργασία παρουσίασαν οι μαθητές: Σπανός Ιωάννης (από το τμήμα Β Μηχανολογίας), Σακκέτος Γεώργιος, Παπαδομανωλάκης Φιλήμων και Στεφανίδης Δημήτρης (από το Τμήμα Β΄ Πληροφορικής).

Περιεχόμενο εργασίας

Τίτλος Εργασίας: «Έλεγχος κίνησης οχημάτων με αισθητήρα υπερήχων»

Περίληψη εργασίας

Στόχος είναι η ελάττωση κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπής ρύπων που συντελούν στην κλιματική αλλαγή, αλλά και η αποφυγή ατυχημάτων, λόγω παραβίασης κόκκινου φωτεινού σηματοδότη. Αυτά μπορούν να επιτευχθούν αποφεύγοντας αναίτιες στάσεις σε φανάρια, όπου στενά μη πολυσύχναστα διασταυρώνονται με λεωφόρους. Τοποθετείται αισθητήρας υπερήχων που διακόπτει την κίνηση της λεωφόρου, μόνο εφόσον υπάρχει αυτοκίνητο στο στενό. Επιπλέον, αν το φανάρι του στενού πρόκειται να μεταβεί σε κίτρινο και εντοπιστεί αυτοκίνητο εκεί, δίνεται λίγος επιπλέον χρόνος στο πράσινο, ώστε να μην επαναληφθεί ο κύκλος για λίγα αυτοκίνητα, δεδομένου ότι το στενό δεν είναι πολυσύχναστο. Μετά τον κάθε κύκλο μεσολαβεί ικανό χρονικό διάστημα ως την επανάληψη. O έλεγχος γίνεται από το Robot EV3.

Η εργασία παρουσιάστηκε στην έκθεση: «Το ΕΠΑΛ Δημιουργεί» ενώ έλαβε μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής την Κυριακή 17/03/2019.

Τα οφέλη συνοψίζονται στα εξής:

1) Μείωση κατανάλωσης καυσίμου (οικονομία).
2) Μείωση εκπομπών ρύπων που συντελούν στην κλιματική αλλαγή.
3) Μείωση χρόνου ταξιδιού.
4) Μείωση ή και εξάλειψη κυκλοφοριακής συμφόρησης.
5) Μείωση εξόδων συντήρησης αυτοκινήτων λόγω φθοράς από φρενάρισμα.
6) Μείωση πιθανότητας παραβίασης κόκκινου σηματοδότη από οδηγούς λόγω:
α) Απροσεξίας.
β) Εκνευρισμού από τις πολλαπλές αναίτιες στάσεις.
γ) Εκτίμησης του οδηγού ότι δεν υπάρχει κανείς να περάσει από το στενό.
δ) Κεκτημένης ταχύτητας.
ε) Εκτίμησης ότι το φανάρι του στενού θα αργήσει να γίνει πράσινο.
7) Μείωση πιθανότητας σύγκρουσης, λόγω κακής εκτίμησης της απόστασης των σταματημένων αυτοκινήτων στο φανάρι.
8) Θετική διάθεση οδηγών που δε σταματούν συχνά.
9) Δημιουργία εναλλακτικών οδών σε μποτιλιαρισμένους δρόμους.

Δείτε ΕΔΩ βίντεο (από το Κανάλι της Βουλής) με τη συνεδρίασης της «Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας» την Πέμπτη 14/3.

Ακόμη, δείτε ΕΔΩ σχετικό δημοσίευμα του edionysos.gr

 

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ